Philips NIVEA HS8060/24

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips NIVEA HS8060/24 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Eric Brekelmans 10-06-2012
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

Inmiddels ruim 1,5 jaar in bezit, degelijkheid en gebruiksgemak prima in orde, de laatste paar maanden wel meer last van huidirritatie, 1 maand geleden de scheerkop vervangen maar huidirritatie blijft.

Dueke 11-03-2015

Hoi Waar heb jij die scheerkoppen gehaald ik kan er niet
aankomen ik heb de HS8060 Kop HS85
B.V.B.Dank
Gr Ben

Binnetie 12-03-2015

Ik heb deze destijds bij de Mediamarkt gehaald, was er toch voor wat anders.
Staat hij hier niet tussen: http://www.philipsstore.nl/store/catalog/vervangende-scheerhoofden/category/REPLACEMENT_HEADS_SU_NL_SHOPPUB/NL/nl?origin=%5Btracking%5D|mckv|s0sWFFTIJ_dc&pcrid=59963428111|plid|#productsWrap

Kevinnl 06-06-2010
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

Dankzij jullie site heb ik sinds 3 weken Philips HS8060 in mijn bezit! Super goed! Erg gelad. Ik wil niks anders.

jos24 07-01-2009
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

Scheerapperaat nu ruim een jaar in bezit.

In het begin scheerde ie goed.
Scheerkwaliteit gaat steeds verder achteruit.

Nu is de scheerkwaliteit ronduit slecht.

Batterij moet ook vol zijn anders heeft ie niet genoeg vermogen om kop in beweging te zetten.

jang 01-12-2008
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

Ik heb een zeer gevoelige huid. Droog scheren was absoluut geen optie. Nat scheren met mesjes ging goed, maar wel veel irritatie.
Uiteindelijk heb ik de HS6080 aangeschaft, en dat had ik eerder moeten doen! Voor mij is dit helemaal geweldig. Geen irritatie meer en het scheert goed glad.
Het ligt goed in de hand en is prima aan de wastafel en onder de douche te gebruiken.
Ik heb heel bewust gekozen voor het meest uitgebreide model met Refill station. Dat is een groot gemak en voor het prijsverschil voor de modellen er onder, die dit niet hebben, wil je niet zonder Refill station.
Sommige mensen zie ik klagen over de prijs van de Nivea lotion en dat ze er ongeveer 3 weken mee doen.
Ik moet wel zeggen dat ik niet zo’n hele zware baardgroei heb, maar moet mij wel elke dag scheren en doe er 5 weken mee. Als je ziet wat echt goede mesjes kosten en hoe lang die mee gaan, dan vallen die meer kosten erg mee (dit heb je natuurlijk niet als je overstapt van droog scheren).
Onder de douche heb je minder Nivea lotion nodig dan aan de wastafel daar je huid natter blijft. Het scheren op die manier bevalt mij persoonlijk ook het best.
Al met al een perfect apparaat. Prijsverschillen in winkels waren er overigens niet en via Internet kwamen ze of op de zelfde prijs uit en de meeste leveranciers op Internet kwamen met bezorgkosten zelfs hoger uit. Echter, dit is natuurlijk een momentopname geweest.

mastrigt 09-10-2008
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

Ik heb dit aparaat december 2007 aangeschaft. Tot dan aan toe heb ik mij altijd met mesjes gescheerd omdat ik met droogscheren altijd last had van huidirritatie. Inmiddels heb ik na 11 maanden genoeg ervaring opgedaan om vast te stellen dat het erg prettig en doeltreffend scheren is met dit apparaat. Prettig in gebruik en makkelijk schoon te maken. Het gebruik heeft echter een belangrijk nadeel, en dat zijn de kosten!
Niet alleen gebruik je veel meer emulsie dan door Philips op voorhand aangegeven (1 flesje per 2 maanden a 8,95 EUR) maar moet je minimaal 1 (!) keer per jaar de scheerkoppen vervangen (a 48 EUR). Bij mij was dit al na 10 maanden het geval terwijk ik bepaald geen zware baardgroe heb. Conclusie: goed apparaat maar veel te duur.

scheerschaap 02-10-2008
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

Na 1,5 jaar gebruik kom ik tot de volgende conclusie: onder de douche werkt het prima. Nadeel is dan echter dat je niet in de spiegel kan kijken, dus kun je niet echt nauwkeurig scheren. Eenmaal uit de douche moet je het dan toch nog afmaken voor de spiegel terwijl je net het apparaat schoongespoeld hebt met warm douchewater. Wel makkelijk schoon te maken: even de douchekop erop en klaar. Hoewel je af en toe de mesjes even los moet halen om het vuil grondig te verwijderen. Droog scheren zonder emulsiegebruik kan eigenlijk niet binnen, want de haartjes vallen er onder meteen uit. Met emulsiegebruik kan wel, maar het is dan wel een beetje kliederig. De koppen moeten echt onder heet water schoongespoeld worden. Verder volgt de scheerkop de kincontouren wel goed, maar is de 'schotel' hol, waar deze bij de droogscheerapparaten bol is. Een bolle kop werkt bij mij beter onder de kin en hals. Het emulsiegebruik was bij mij ongeveer 1 flesje per 2,5 maand. Bij te weinig emulsie gaat het apparaat een stuk stroever over de huid. Iets waar je bij droogscheren geen last van hebt.
Een keer laten vallen in bad bleek geen schade op te leveren. Weer in elkaar zetten en doorgaan.
De koppen zijn minder flexibel dan bij de nieuwere droogscheerapparaten. Ik heb nu een Arctitec RQ1085 en deze heeft flexibele koppen in een flexibele houder, dus dubbel flexibel. Uiteindelijk is droogscheren toch prettiger wat mij betreft.

daniel83 22-09-2008
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

Ik heb dit scheerapparaat al bijna een jaar in het bezit en ben er erg tevreden over.
Glad resultaat en geen irritatie (bij goed gebruik).

Mensen die klagen over irritatie in de nek die drukken het scheerapparaat te hard tegen de huid. Daar had ik in het begin ook last van. Voelde na de scheerbeurt of dat mijn nek in de fik stond.
Je moet er gewoon zachtjes ronddraaiende bewegingen maken zonder druk uit te voeren.

Verder vindt ik het gewoon een mooi trendy ding om te zien. Ligt ook lekker in de hand. Ook de Refill station is een pareltje in mijn kamer.

De Nivea lotion is lekker fris en zorgt voor soepele glij-beweging. Nadeel is wel dat ik het een beetje duur vindt (8,49 euro fles 75 ml.).
Ik doe hier ongeveer 3 weken mee.

Schinkie 27-05-2008
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

Schitterend apparaat. Een paar dagen in het bezit. Ik mocht vanwege ineens opzettende huiduitslag niet meer met een mes scheren maar alleen nog maar met een apparaat. Toen deze gekocht. Oplaadstation werkt super, snel opgeladen. De automatische invoer van de emulsie is ook goed. 2x drukken en ik heb een super glijdende scheerbeurt met een perfect resultaat. En mensen die liggen te zeuren over dat je persé de emulsie van Nivea moet kopen en dat dit kosten met zich meebrengt. Het verbruikt zeer weing en ik heb erna ook totaal geen droge huid meer. Oftewel perfect spul! En dat vind ik belangrijker dan eens in de 3 maanden € 8,- te besparen. Al met al een top apparaat. En ik heb totaal geen last van hetgeen dat er geen opvangbakje bijzit. Afspoelen onder de kraan en klaar.

werf 03-05-2008
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

ik kan aleen over mij zelf spreken maar het aparaat werkt voor mij goed.
ik gebruik hem bijna iedere dag en dan werkt het prima.
maar als je je zelf een paar dagen niet scheert.
gaat het niet.
de haren zijn dan te stug en ben ik veel te lang bezig.
dan scheer ik me eerst nat met een mes.
verder is de balsum prima en werkt het aparaat en het oplaadstation prima.

Rein24 10-03-2008
Geschreven voor: Philips NIVEA HS8060/24

Dit scheerapparaat geeft geen irritatie zoals de vorige generatie coolskin wel deed bij de kin en hals. Het scheert met sanex scheercreame zelfs beter dan met het nivea systeem, wat ook nog eens veel duurder is dan dat van sanex...hiermee doe je veel langer en het resultaat is dus nog beter ook. Handig trouwens dat er twee oplaadmogelijkheden zijn. 1 in het station en 2 op het rijsoplaadstatief. De scheerkoppen zijn erg flexibel, veel beter dan die van de vorige generatie. Ook is de accu erg goed...je kan hem lang gebruiken mits je hem de eerste keer lang hebt laten opladen.
Philips goed gedaan...
NADEEL is dat je stoppels blijft houden...je moet je wel heel lang blijven scheren wil je een volledig glad resultaat hebben. Als je gewend bent aan scheren met een mesje zou ik dit gewoon blijven doen, mijn huid is te gevoelig en moet wel nat scheren met coolskin of met de cruzer van braun...zelf vind ik deze philips zo goed dat ik de braun niet wil proberen.
De duurste philips apparaten zouden nog beter scheren...ze zijn spatwaterdicht dus kan je hiermee ook scheren met sanex creame, ze zijn alleen veel duurder en of het er nou echt beter door zal worden valt te betwijfelen want ze zijn er niet echt voor gemaakt.
Coolskin is naar mijn mening het beste voor de heel gevoelige huid en met de nieuwste generatie weet philips een zeer grote verbetering te realiseren.